Burun Ucu Estetiği

Burun estetiği başlığının bir konusu olan burun ucu estetiği bir diğer ismiyle tip plasti, burun kemik yapısında herhangi bir anatomik problem bulunmayan ancak burnun uç kısmındaki görsel bozuklukların giderilmesi için yapılan bir operasyon türüdür. Bu bozukluklar ön kıkırdak kısmında bulunan eğrilikdüşüklükgenişlikburun ucu deformasyonuasimetri veya burun deliklerinde genişlik ile alakalı olabilir. Burun ucu estetiği bu gibi görsel problemlerin giderilmesinde tercih edilmektedir.

Burun ucu estetiği yapılırken burun kemiğine ve burun kıkırdağına müdahale edilmemektedir. Yalnızca burun ucundaki problemlerin giderilmesi için tercih edilen burun ucu estetiği, yöntem itibarıyla burun deliklerinden yapıldığı için hem daha kısa sürer hem de daha kolay bir işlem sürecinden oluşur. Bu yönüyle de diğer estetik müdahalelerden ayrılmaktadır.

Burun Ucu Estetiği Nasıl Yapılır?

Burun ucu estetiği kapsamlı bir operasyon olmadığı için burun bölgesindeki en hafif operasyonlardan biridir. Öncelikle bu müdahalede kapalı ameliyat tekniği tercih edilir. Kapalı ameliyat tekniğinde burun ucunda ince dokunuşlar yapmak için burun delikleri kullanılır. Herhangi bir şekilde kemik kırmaya ihtiyaç bulunmadığı gibi operasyon sonrası hiçbir yara veya dikiş izi de olmamaktadır. Bu sayede burun ucu ameliyatı olduktan sonra iyileşme süreleri oldukça kısadır.

Burun Ucu Estetiği Ne Kadar Sürer?

Burun ucunda yapılan estetik operasyonlar hastanın tercihine bağlı olarak genel veya lokal anestezi ile yapılmaktadır. Burunda yapılan operasyon süresi ise yaklaşık 45 dakika sürmektedir. Hasta, birkaç saatlik istirahat sürecinin ardından aynı gün taburcu edilir. İyileşme ve hastanın normal yaşantısına dönme süresi ise 1 ila 2 gün olarak gözlemlenmiştir.

Kimler Burun Ucu Estetiği Yaptırabilir?

Burun ucu estetiği, tamamen burnun görünüşüyle alakalı olduğu için dileyen herkes burun ucu estetiği yaptırabilir. Ancak tıbbi etik ve yasal kurallar gereği bu ameliyatı sadece 18 yaş üstündeki kişilerin yaptırması tavsiye edilir. Çünkü gençlerin veya çocukların organlarının büyüme süresi kızlarda 16 erkeklerde ise 18 yaşına kadar devam edebilmektedir. Aşağıda genellikle hangi nedenlerle burun ucu estetiği yaptırıldığına dair bazı maddeler listelenmiştir.

• Burun delikleriyle alakalı sorunlarda
  • Eğri burun ucu düzeltilmesinde
  • Burun ucunun kaldırılmasında
  • Burun ucunun indirilmesinde
  • Burun ucundaki asimetrik kusurların düzeltilmesinde
  • Burun kanatlarındaki fazlalığın kaybedilmesinde
  • Çeşitli burun ucu deformasyonlarının onarılmasında

Burun Ucu Estetiğinde Doktor Seçimi

Söz konusu tıbbi müdahaleler olduğunda doktor seçimi daima çok önemlidir. Bu nedenle tıpkı diğer ameliyatlarda olduğu gibi burun operasyonlarında da doktor seçerken oldukça dikkat edilmelidir. Burun operasyonlarının büyük bir çoğunluğunun şekilsel bozukluklar nedeniyle yaptırıldığı göz önüne alınırsa doktor seçimi daha da önem kazanmaktadır.

Operasyonu yapacak olan doktorun uzmanlıkları, eğitimi ve geçmiş hastaları incelenerek doktor seçme konusunda iyi bir karar verilebilir.

Burun Ucu Estetiği Olduktan Sonra Dikkat Edilmesi Gerekenler

Burun ucu estetiği sonrasında hastanın iyileşme ve normal yaşantısına dönme süresi ila 2 gün arasında değişmektedir. Ameliyat olunan gün taburcu edilen hasta, bir müddet dinlenmelidir.

Hastanın burnuna takılan silikon ateller ve koruyucu bantlar operasyondan bir hafta sonra alınır. Ameliyattan sonra doktorun da yönlendirmesiyle burun içi temizlerken burun spreyi kullanılır. Bazı durumlarda burun ucu bölgesinde hissizleşme olabilir. Bu durumun 1-2 ay devam etmesi normal karşılanmaktadır.

Burun ucu estetiği operasyonlarında ilk 3 ay içerisinde hızlı iyileşme gözlemlenir. Tam iyileşme ise 6 ay ila 1 yıl kadar sürebilir. Başarılı geçen operasyonun ardından 1 ay kadar gözlük kullanılması tavsiye edilmemektedir. Gözlüğün burun bölgesinde oluşturacağı baskı problem yaratabilir.

Ameliyattan 2 gün sonra, burun üzerindeki bantları ıslatmamak koşuluyla duş alabilirsiniz. Bu tür operasyonlardan sonra şiddetli ağrılar yaşanmazken; hafif ağrılar hissedildiğinde birkaç günlüğüne ağrı kesici ilaçlar kullanılabilir.

Detaylı Bilgi ve Randevu İçin:
Telefon : 0530 843 21 41
WhatsApp : 0530 843 21 41