Burun Estetiği (Rinoplasti)

Burun üzerinde yapılan fonksiyonel problemleri veya görsel sorunları gidermek için yapılan operasyonlara burun estetiği bir diğer adıyla rinoplasti denir. Genellikle burun şeklinden memnun olmayan veya burnun görevini yapmasına engel teşkil eden durumların giderilmesini isteyen kişiler tarafından tercih edilir. En yaygın estetik müdahalelerden biri olan rinoplasti, uzmanlar doktorlar tarafından çok kısa sürede yapılabilmektedir.

Burun Estetiği Nedir?

Burun estetiği solunum problemleridoğuştan gelen veya sonradan oluşan burun deformiteleri ya da burnun fiziksel görümünde değişiklik yapmak isteyenlerin başvurduğu estetik bir operasyondur. Görsel ve işlevi bakımından son derece önemli olan burun, bu operasyon neticesinde istenilen görünüme ve fonksiyonlarını yerine getirebilecek hale getirilmektedir.

Hemen hemen herkesin tercih ettiği bu operasyon genellikle aşağıdaki şikayetler ve isteklere sahip kişiler tarafından yaptırılmaktadır.

• Burun büyüklüğü
  • Burnun kemerli olması
  • Burnun uzun olması
  • Burun ucunun yeniden şekillendirilmesi
  • Burunun deliklerinin büyüklüğü veya asimetrik olması
  • Burun açısının değiştirilmesi

Burun Ucu Estetiği Nedir?

Burnun en çok dikkat çeken kısmı burun ucudur. Bu nedenle birçok hasta daha güzel bir burun için burun ucu estetiği yaptırmaktadır. Bu operasyonda burun ucundaki kıkırdaklar yeniden şekillendirilir. Burun ucu estetiği genellikle aşağıdaki amaçlar doğrultusunda tercih edilmektedir.

• Burun ve dudak açısı artırıp veya azaltmak için
  • Daha ince bir burun ucu elde etmek için
  • Burun deliklerinde daraltma için
  • Basık veya sıkıştırılmış gibi görünen burun ucu şikayeti için
  • Burun deliklerinin simetrik olmaması nedeniyle
  • Burun ucundaki düşüklüğün giderilmesi için
  • Burun ucu kalkıklığının giderilmesi için
  • Sivri burun ucu yapısının değiştirilmesi için

Erkek Burun Estetiği

Burunda yapılan estetik müdahalelerin erkek veya kadın noktasında birtakım değişiklikler göstermesi normaldir. Bunun sebebi ise tamamen görünümle alakalıdır. Uzmanlar erkek estetik operasyonlarında, kesinlikle yüzün doğal dokusunun korunması gerektiğini salık veriyor.

Erkek burun estetiği operasyonlarında erkeğin burnuna aşırı kavisli bir görünüm kazandırmak ortaya kadınsı bir netice çıkaracaktır. Erkeklerde burnun sırt kısmı kavisli değil düz olmalıdır. Yine erkeklerde ideal burun kaldırma açısı 90 ile 100 derece arasındadır.

Burun Estetiği Nasıl Yapılır?

Hasta, öncelikle şikayetini doktora net bir şekilde aktarmalıdır. Ardından doktor, burnun yapısı ve hastanın isteklerini göz önünde bulundurarak bir yöntem belirler ve operasyona başlanır.

Hastanın özel bir sağlık problemi yoksa operasyon genel anestezi altında yapılır. Operasyon süresi ise yine hastanın durumuna ve şikayetine bağlı olarak veya 3 saat sürmektedir. Şayet hasta daha önce burun estetiği operasyonu geçirdiyse bu süreç sinüs müdahalesi, kulak veya kaburgadan kıkırdak parça alınması nedeniyle biraz daha uzayabilir.

Burun Estetiği Sonrası

Hasta burun estetiği yaptırdıktan sonra ağrı hissedebilir. Bu nedenle hasta anestezi altındayken ağrı kesici verilebilir. Operasyondan sonra 5-6 saatlik bir süre boyunca hastanın ayağa kalkmaması gerekmektedir. Bu sürede sırt üstü bir şekilde yatmalıdır. Hasta ilk kez ayağa kalktığında baş dönmesi ve dengesizlik gibi durumlarla karşılaşabilir, bu durum normaldir.

Operasyonun ardından geniz bölgesinde kan sıkışması da olağan durumlardandır. Operasyondan 3 saat sonra su içmeye ve sıvı gıdalar tüketilmeye yavaş yavaş başlanabilir.

Ameliyatın ardından hasta 7-10 gün arasında normal yaşantısına dönebilir. Operasyon sonrasında buruna takılan tamponlar 4-5 gün, burun sırtına konulan kalıp ise 7-10 gün arasında çıkartılır. Hasta herhangi bir problem yaşadığında kesinlikle doktoruna başvurmalıdır.

Hastanın arzuladığı gönümü elde etmesi ince cilt yapısındakilerde en az 6-8 ay, kalın cilt yapısına sahip olanlarda ise 1-1,5 yıl kadar sürebilmektedir. Bu süre boyunca gözlük takmak, sert bir şekilde diş fırçalamak, sakız çiğnemek, ağzı açarak kahkaha atmak, yüksek efor gerektiren sporlar yapmak gibi etkinlikler tavsiye edilmemektedir.

Detaylı Bilgi ve Randevu İçin:
Telefon : 0530 843 21 41
WhatsApp : 0530 843 21 41
Instagram : @doc.dr.erkanesen

Kocaeli Burun Estetiği | Kocaeli Rinoplasti | İzmit Burun Estetiği | İzmit Rinoplasti